17 میان وعده خوشمزه برای لاغری

پنجشنبه 21 شهريور 1398
12:40
مجله دلتا

انتخاب يك عصرانه‎ي خوشمزه و دلپذير مي‎تواند به كاهش وزن و لاغري شما كمك كند؛ با مجله دلتا همراه باشيد.
رژيم-لاغري

ميان‎وعده‎هاي فوري و خوشمزه‎ي لاغري را مي‎شناسيد؟

حتما براي شما هم پيش آمده است كه سرتان شلوغ باشد و نتوانيد عصرانه يا يك وعده‌ي غذايي سالم براي خودتان آماده كنيد و شايد در اين موقعيت مجبور باشيد غذاي ناسالم بخوريد يا اين‌كه اصلا ميلي به خوردن غذاهاي تكراري نداريد و دوست داريد يك ميان‌وعده خوشمزه كم‎كالري و جديد را امتحان كنيد.

مجله پيام دلتا به شما ميان‎وعده‎هاي مناسب و فوري براي لاغري و كاهش وزن را معرفي مي‏‎كند كه مي‌توانيد آنها را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد و به اين ترتيب از خوردن غذاها يا تنقلات ناسالم دوري كنيد.

ميان-وعده-لاغري

ميان‎وعده‏‏‎هاي لاغري

اگر شما هم جزء كساني هستيد كه تمام راه‎هاي لاغري را امتحان كرده‎ايد و نتيجه دلخواهي نگرفته‎ايد؛ اين ميان‎وعده‎هاي سالم را در سبد تغذيه و سبك زندگي خودتان قرار دهيد و امتحان كنيد. مطمئن باشيد اين بار نتيجه دلخواه‎تان را خواهيد گرفت.

البته در نظر داشته باشيد كه براي مصرف اين مواد غذايي و ميزان آنها نياز به مشورت با يك متخصص تغذيه داريد.

آجيل مخلوط

آجيل‌ها جزء ميان‌وعده‌هاي مغذي و ايده‎آل هستند و باعث كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي مي‎شوند و در پيشگيري از برخي سرطان‌ها، افسردگي و ساير بيماري‌ها مفيد هستند.

مطالعات نشان مي‌دهد كه آجيل‌ها با وجود چربي نسبتا بالا، به لاغري و كاهش وزن كمك مي‌كنند. اين مواد سرشار از چربي‌هاي سالم، پروتئين و فيبر هستند و كالري مناسبي دارند البته در خوردن آنها نبايد زياده‎روي كرد.

فلفل دلمه‌اي قرمز با گوآكاموله

گوآكاموله يك سس خوشمزه مكزيكي با پايه آووكادو است. همچنين، فلفل‎دلمه‌اي قرمز براي بدن بسيار مفيد است. البته همه‌ي رنگ‌هاي فلفل‎دلمه‌اي مغذي و مفيد هستند ولي نوع قرمز آن از لحاظ آنتي‌‎اكسيدان‌هايي مثل بتاكاروتن، كاپسانتين و كوئرستين از بقيه غني‌تر و سرشار از ويتامينC است.

يك فلفل‏‎دلمه‌اي قرمز را با ۸۵ گرم گوآكاموله مخلوط كنيد. اين ميان‌وعده كم‎كالري و خوشمزه سرشار از چربي‌هاي سالم و فيبر است.

رژيم-لاغري با خوراكي ها

مخلوط ماست چكيده و ميوه‌هاي خانواده بري

ماست چكيده و ميوه‌هاي خانواده بري مثل تمشك سياه، بلوبري و توت‌فرنگي را مخلوط كنيد تا در نهايت، ميان‌وعده‌اي سالم و مغذي با كالري مناسب داشته باشيد. اين دسر سرشار از كلسيم، پتاسيم و پروتئين است. ميوه‌هاي خانواده بري هم بهترين منبع آنتي‌‎اكسيدان‌‎ها هستند.

تكه‌هاي سيب با كره‌ي بادام‌زميني

حتما اين دو ماده مغذي را با هم تركيب و امتحان كنيد؛ چون طعم فوق‌العاده‌اي دارد.

سيب سرشار از فيبر و آنتي‌اكسيدان است؛ به همين دليل باعث سلامت روده مي‌شود و احتمال بيماري‌هاي قلبي را نيز كاهش مي‌دهد.

از سوي ديگر، كره‌ي بادام‌زميني علاوه ‌بر اينكه براي سلامت قلب مفيد است، كلسترول خوب (HDL) را افزايش داده و كلسترول بد (LDL) و تري‎گليسيريد را كاهش مي‌دهد.

البته گفته مي‌شود كه كره‌ي بادام‌زميني كلسترول بالايي دارد ولي اگر در حد اعتدال مصرف شود، باعث افزايش وزن نمي‌شود. به اين منظور كافي است يك سيب متوسط را با يك قاشق غذاخوري كره‌ي بادام‌زميني طبيعي مخلوط كنيد؛ اين يك ميان‌وعده بسيار سبك و كم‎كالري است.

به ياد داشته باشيد كه براي مصرف اين مواد مغذي بايد اندازه‎ها را در نظر بگيريد تا دچار وسوسه‎ي پرخوري نشويد.

پنير كلبه با تخم كتان و دارچين

اين سه ماده مغذي، هر كدام به تنهايي براي سلامتي فايده‌ي زيادي دارند و تركيب آنها يك ميان‌وعده‌ي فوق‌العاده سالم است.

پنير كلبه سرشار از پروتئين است و نوع پرچرب آن حاوي «لينولئيك اسيد كونژوگه» يا (CLA) است كه به كاهش چربي بدن كمك مي‌كند.

تخم كتان براي كاهش وزن و كنترل قند خون مفيد است و مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان سينه در خانم‎ها را كم كند.

دارچين هم قند خون را كم مي‌كند و براي سلامت روده نيز مفيد است.

با تركيب اين سه ماده، ميان‌وعده‌اي رژيمي خواهيد داشت كه دل همه را آب مي‎اندازد.

ساقه‌ي كرفس با پنير خامه‌اي

ساقه‌ي كرفس «لوتئولين» دارد. «لوتئولين» آنتي‌اكسيداني است كه التهاب را كاهش مي‎دهد و به پيشگيري از سرطان كمك مي‌كند. با اضافه‌ كردن پنير خامه‌اي به ساقه‌ي كرفس يك ميان‌وعده سالم، رژيمي و خوشمزه درست كنيد.

تركيب شكلات تلخ و بادام

تركيب شكلات تلخ و بادام يك ميان‌وعده خوشمزه، مغذي، سبك و قابل حمل است.

شكلات تلخ حاوي «فلاوانول» است كه فشار خون و احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد. بادام سرشار از چربي‌هاي اشباع‎نشده است و در نتيجه براي قلب و كنترل قند خون مفيد است. مطالعات نشان مي‌دهد كه اين ماده مي‌تواند اشتها را كم و به لاغري و تناسب اندام كمك كند.

عصرانه-رژيمي

تكه‌هاي خيار و حمص (خوراك خاورميانه‌اي)

خيار و حمص تركيب رژيمي خوبي از آب درمي‌آيد كه در عين حال بسيار مغذي است. خيار حاوي ماده‌اي است كه تأثيرات ضدسرطاني دارد. حمص از نخود، روغن زيتون و سير تشكيل شده است كه باعث كاهش التهاب مي‌شود و براي سلامت قلب مفيد است.

گوجه‌فرنگي گيلاسي با موتزارلا

تركيب گوجه‌فرنگي گيلاسي و پنير موتزارلا علاوه ‌بر عطر و طعم فوق‌العاده، بسيار سالم و رژيمي است.

گوجه‌فرنگي سرشار از ويتامين C، پتاسيم و ليكوپن (آنتي اكسيداني كه مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد) است.

پنير موتزارلا سرشار از پروتئين، كلسيم و ويتامين ب۱۲ است و مي‌تواند با افزايش سطح كلسترول خوب (HDL) احتمال بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد.

گوجه‎فرنگي خشك‎شده

گوجه‌فرنگي خشك‌شده در آفتاب نسبت به گوجه‎فرنگي معمولي ليكوپن بيشتري دارد. اگر آن‌ را در كمي روغن زيتون قرار دهيد، جذب ليكوپن بيشتر مي‌شود.

شما مي‎توانيد 100 گرم گوجه‌فرنگي خشك‌شده در زير نور آفتاب را به همراه كمي روغن زيتون مخلوط كنيد و به عنوان يك ميان‎وعده سالم و مغذي رژيمي از آن استفاده كنيد.

تخم‌مرغ آب‌پز

تخم‌مرغ يكي از سالم‌ترين غذاهايي است كه در عين‌ حال باعث چاقي هم نمي‌شود.

تخم‌مرغ شامل پروتئين، ويتامين K۲ و ب۱۲ است و مي‌تواند تا چند ساعت ميزان كالري‌اي كه مصرف مي‌كنيد، كم كند و همين كار كمك مي‌كند تا سريع‎تر وزن كم كنيد و لاغر شويد.

پنير

پنير خودش به تنهايي يك ميان‌وعده خوشمزه است. اگرچه پنير سرشار از چربي‌هاي اشباع‎شده است ولي مطالعات نشان مي‌دهد كه اين چربي‌ها خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را افزايش نمي‌دهند و مي‌توان تا ۲ بار در روز پنير مصرف كرد، بدون اين‌كه سطح كلسترول بد (LDL) زياد شود.

شما مي‎توانيد از پنير به عنوان يك ميان‎وعده و عصرانه دلپذير و سبك در كنار ساير سبزيجات، آجيل‎ها مخصوصا گردو استفاده كنيد.

سالاد ميوه و لاغري

سالاد ميوه

قرار نيست ميان‌وعده‌هاي غذايي سالم، هميشه پيچيده و عجيب باشند. حتي مقداري ميوه هم مي‌تواند يك تركيب چربي‎سوز خوشمزه و فوق‌العاده مفيد براي بدن باشد.

اكثر ميو‌ه‌ها مثل مثل موز، سيب، گلابي، گريپ‌فروت و پرتقال سبك و قابل حمل هستند و خوردن‎شان هم نياز به هيچ‌گونه آماده‌سازي خاصي ندارد و از آنها مي‎توان در انواع سالادهاي رژيمي استفاده كرد.

كنسرو ماهي قزل‌آلا يا ساردين

قزل‌آلا و ساردين سرشار از اسيدهاي چرب امگا۳ هستند كه احتمال بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهند. همچنين ماهي منبع بسيار خوبي براي پروتئين، پتاسيم و ويتامين ب۱۲ است و باعث كاهش وزن مي‌شود.

بسياري از ماهي‌ها سرشار از منيزيم هم هستند؛ شما مي‎توانيد در سالادهاي رژيمي خودتان از تكه‎هاي مغذي ماهي استفاده كنيد. البته قبل از مصرف كنسرو ماهي، حتما آن را حداكثر تا نيم ساعت در آب خوب بجوشانيد تا باكتري و مواد سمي آن كاملا از بين بروند.

نارگيل خشك بدونِ شكر

نارگيل خشك خوشمزه، مغذي، سبك و قابل حمل است.

اين ماده چربي بالايي دارد؛ از جمله چربي‌هاي با زنجيره متوسط كه مي‌تواند متابوليسم بدن را افزايش دهد و به اين ترتيب به كاهش وزن، لاغري و بهبود عمكلرد مغز در افراد مبتلا به اختلال حافظه كمك كند.

بنابراين، انتخاب يك رژيم غذايي مناسب و البته اصولي ( زير نظر متخصص تغذيه) مي‎تواند به لاغري و چربي‎سوزي سريع شما كمك كند.


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 203 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]