رنگین کمان لاغری

شنبه 23 شهريور 1398
14:10
مجله دلتا

رنگين‎ كمان لاغري! تعجب نكنيد! باز هم يك سفر جالب و خوردني در راه است؛ با دلتا همراه باشيد.
رژيم لاغري

رژيم غذايي رنگي! تعجب نكنيد اين يك مقاله جالب است كه ارزش خواندن دارد.

اگر دغدغه‎ي اضافه‎ وزن و چاقي داريد و تمام راه‎هاي لاغري را امتحان كرده‎ايد و نتيجه دلخواه‎تان را نگرفته‎ايد؛ بايد به شما اين مژده را بدهيم كه خبري خوب در راه است!

به گزارش مجله پيام دلتا، براي اين‌كه بيشترين فوايد را از مصرف ميوه‌ها و سبزي‌ها به ‌دست بياوريم، بايد حداقل در طول هر روز يك وعده مصرفي از هر ۵ گروه خوراكي‏‏‎هاي رنگي را به برنامه و رژيم غذايي خودمان اضافه كنيم.

اين ۵ گروه خوراكي‎هاي رنگي عبارت‌اند از: خوراكي‎هاي آبي و بنفش، سبز، سفيد، زرد و نارنجي و قرمز. كمپين Color Way يا همان رژيم لاغري پنج‌رنگ با محوريت استفاده از اين مواد غذايي و ارتقاي سلامت انسان‌ها راه‌اندازي شده است. با ما همراه باشيد.

رژيم-لاغري رنگي

تاريخچه رژيم لاغري رنگي

در سال ۱۹۸۸ National Cancer Institute در آمريكا، پروژه آزمايشي ويژه‌اي را با نام «۵ وعده در روز براي سلامت بهتر» طراحي كرد تا ميزان استفاده از ميوه‌ها و سبزي‌ها را در ميان مردم افزايش بدهد. اين برنامه آزمايشي خيلي سريع مورد حمايت ملي قرار گرفت و در سال ۱۹۹۱ نيز گسترش بيشتري پيدا كرد.

در دهه ۹۰ ميلادي، شعار «۵ وعده در روز» از طريق رسانه‌ها، سوپرماركت‌ها و تمامي امكانات ديگر به گوش مردم رسانده شد و نقش موثري در راستاي ارتقاي سلامت عمومي و آگاهي تغذيه‌اي آنان ايفا كرد.

در سال ۲۰۰۲، كمپين Color Way با محوريت رژيم غذايي پنج‌رنگ راه‌اندازي شد تا اهميت استفاده متنوع از ميوه‌ها و سبزي‌هاي مختلف را به مردم جهان گوشزد كند.

رژيم-غذايي-لاغري

اهميت رژيم غذايي رنگي

آمارها نشان مي‌دهند كه بخش قابل توجهي از مردم جهان در حال حاضر، به اضافه‌وزن يا چاقي مبتلا هستند. اين ميزان در ميان مردم آمريكا به بالاي ۵۰ درصد از كل جمعيت‌شان رسيده است. به‌علاوه، تعداد كودكان مبتلا به اضافه‌وزن و چاقي نيز به شدت رو به ‌افزايش است.

اضافه‌وزن و چاقي، دو عامل مهمي هستند كه مي‌توانند به بيماري‌هاي قلبي، سرطان‌ها، بيماري ديابت نوع ۲، سكته مغزي، آرتريت، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و اختلال‌هاي روان‌شناختي منجر مي‎شوند؛ در نتيجه انتخاب مواد غذايي سالم‌تر مي‌تواند به كاهش خطر ابتلا به اين بيماري‌ها و مشكلات كمك كند.

رژيم-لاغري-ميوه-هاي بنفش


ويژگي‌هاي رژيم لاغري رنگي

خوراكي‎هاي آبي و بنفش

آنتي اكسيدان‎هاي موجود در اين خوراكي‎ها از عوامل پيشگيري‎كننده از آسيب‎هاي سلولي هستند. اين رنگ در خوراكي‎‏ها باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان و سكته مغزي و همچنين بيماري‎هاي قلبي مي‎شود.

اين خوراكي‎هاي مغذي شامل اين موارد هستند: بلوبري، انگور بنفش، آلو، كشمش و بادمجان.

درواقع، اين ميوه‌ها و سبزي‌ها حاوي فلاونوئيدها، فيتوكميكال‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هايي مانند آنتوسيانين‌ها، ويتامي C، اسيد فوليك و پلي‌فنول‌ها هستند كه قطعا نقش مهمي در عملكرد صحيح ارگان‏‎هاي حياتي بدن و سلامتي آنها دارند.

رژيم-لاغري-ميوه-ها

خوراكي‎هاي سفيد رنگ

آنتي‎اكسيدان‎ها در پيشگيري از ابتلا به سرطان نقش دارند و فشار خون را كاهش مي‎دهند. ميوه‎ها و سبزجات سفيدرنگ حاوي ميزان زيادي ويتامين‎هاي گروه B، پتاسيم و فيبر هستند.

رنگ سفيد شامل اين خوراكي‏‎ها است: سير، پياز، گل‌كلم، سيب‌زميني، موز و گلابي.

كه قطعا در انواع چاشني‎هاي فصلي، غذاهاي كم‎كالري و سالادهاي رژيمي مي‎توان از آنها استفاده كرد.

رژيم-غذايي-ميوه-ها

خوراكي‎هاي با رنگ قرمز

قرمز يك رنگ اشتها‎برانگيز است با كلي خاصيت!

اين خوراكي‎ها داراي ليكوپن و آنتي اكسيدان‎هايي هستند كه به پيشگيري از ابتلا به سرطان كمك مي‎كنند و سلامت دستگاه قلب و عروق و همچنين سلامت چشم‎ها را ارتقا مي‎دهند.

خوراكي‎هاي مفيد قرمز ‎رنگ شامل اين موارد مي‌شوند: گوجه‌فرنگي، هندوانه، گريپ‌فروت، تمشك، سيب قرمز و لوبيا قرمز.

درواقع اين خوراكي‎ها حاوي آنتي‌اكسيدان‌هاي مهمي مانند آنتوسيانين‌ها هستند كه در تناسب‎اندام و سلامت بدن تاثير زيادي دارند.

رژيم-لاغري-ميوه-ها

خوراكي‎هاي سبز رنگ

رنگ سبز شامل خوراكي‌هاي مغذي مانند اسفناج، خانواده‎ي سبزي‌هاي برگ‌دار، كيوي و ساير ميوه‎ها و سبزيجات است.

ويتامين K باعث انعقاد خون و ارتقاي سلامت استخوان‎ها مي‎شود. مواد غذايي سبزرنگ همچنين سرشار از ويتامين‎هاي A و C، فولات، كلسيم و آهن هستند.

همچنين اين محصولات ميزان بالايي از فيتوكميكال‌ها دارند و ويتامين‌هاي ضروري،‌ مواد معدني و فيبر زيادي هم به بدن مي‌رسانند.

شما مي‎توانيد در انواع سالاد‎هاي رژيمي از ميوه‎ها و سبزيجات سبز‎ رنگ و تازه با فيبر غذايي بالا استفاده كنيد.

رژيم-لاغري-ميوه-ها

خوراكي‎هاي نارنجي و زرد رنگ

رنگ نارنجي و زرد شامل چنين مواردي است: هويج، سيب‌زميني شيرين، كدو، طالبي، هلو، پرتقال و آناناس.

اين ميوه‌ها و سبزي‌ها حاوي بتاكاروتن، ويتامين C، ويتامين E، فولات و بيوفلاونوئيدها هستند كه مي‎توانند يك رژيم لاغري سالم را براي شما رقم بزنند.

بتاكاروتن موجود در اين خوراكي‎ها باعث بهبود سلامت چشم و عملكرد دستگاه ايمني مي‎شود.

مزيت‌هاي رژيم لاغري رنگي

مصرف ميوه و سبزي‎هاي رنگي و متنوع به ‌طور منظم مي‌تواند به بدن در مقابله با سرطان‌ها، كنترل فشار خون بالا، تثبيت حافظه، مقابله با روند پيري، لاغري و كنترل وزن و داشتن دندان‌ها و استخوان‌هاي سالم كمك كند.

همچنين، كاهش خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع ۲، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و بيماري‌هاي ريوي و تنفسي از ديگر فوايد مصرف منظم ميوه و سبزي‎ها در هر رنگ و اندازه است. البته با وجود اين خوراكي‎هاي رنگي تنوع انتخاب شما هم بالاتر مي‎‏رود.

شما مي‎توانيد از اين خوراكي‎هاي رنگي مغذي در انواع سوپ، غذاها و سالادهاي خانگي رژيمي و كم‎كالري استفاده كنيد و روز به روز زيباتر و سالم‎تر شويد.


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 190 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]