هله هوله های رنگی پرفایده

دوشنبه 25 شهريور 1398
14:18
مجله دلتا

مگر مي شود از خير اين هله هوله هاي رنگي و خوشمزه گذشت؟ اگر مشغول تماشاي فيلم هستيد يا در حال نوشيدن يك فنجان چاي خوش عطر خانگي، اين خوراكي ها را فراموش نكنيد!
تنقلات-سالم و مغذي

به شهر خوراكي هاي رنگي خوش آمديد!

چه كسي گفته است كه تنقلات و تمام هله هوله ها مضر هستند؟ اصلا اين طور نيست!

شما هم وقتي به تماشاي تلويزيون مي‌ نشينيد يا هنگام درس خواندن و كار كردن احساس گرسنگي مي‌ كنيد؛ اين احساس گرسنگي كاذب نيست بلكه يك احساس نياز به خوردن ميان ‌وعده را نشان مي‌ دهد تا بيشتر سرگرم شويد و انرژي بگيريد.

به گزارش مجله پيام دلتا، براي اغلب سرگرمي هاي خانگي يا حتي زمان سينما رفتن، ما معمولا از تنقلاتي مثل چيپس، پفك يا تخمه استفاده مي‌ كنيم كه اين مواد براي بدن مضر هستند. ما در ادامه به شما توصيه هاي جديدي خواهيم كرد كه هم زياد چاق نشويد و هم از خوردن هله هوله لذت ببريد.

تنقلات-مفيد-و-سالم

تنقلات سالم و مفيد بخوريد

برخي از هله هوله هاي ديگر وجود دارند كه به همين اندازه خوشمزه هستند اما برخلاف چيپس و پفك زياني به بدن نمي ‌رسانند.

گندمك

اين روزها بعضي از كارخانه ها، گندمك را به شكل صنعتي توليد مي‌ كنند اما درست كردن آن راحت و بي‌ دردسر است. كافي است مقداري گندم را بپزيد و پس از خشك شدن در يك تابه روغن كنجد يا ذرت بريزيد و آن را تفت دهيد. در آخر، مي‌ توانيد كمي عسل به آن اضافه كنيد.

بيشتر بچه‌ ها دوست دارند كه گندمك را با شير بخورند؛ در اين صورت، بهتر است شير را به جاي شكر با عسل شيرين كنيد تا خواص بيشتري به عصرانه‌ آن ها افزوده شود.

شاهدانه

شاهدانه، يكي از مغذي ‌ترين و قابل هضم ‌ترين مواد غذايي روي زمين است. شاهدانه سرشار از پروتئين،‌ اسيد هاي آمينه ضروري و اسيد هاي چرب ضروري است.

خوردن شاهدانه تاثير ضدافسردگي دارد و سيستم ايمني بدن را هم افزايش مي‌ دهد. ضمن آنكه اين دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موي شما هم كمك مي ‌كند.

توت

توت سفيد

توت ميوه ‌اي پرخاصيت و البته پركالري است. يكصد گرم توت كه تقريبا معادل يك فنجان است، حاوي ۶۱ كالري انرژي است. هر فنجان توت حاوي ۹‌/‌۰ گرم پروتئين است.

البته بايد توجه داشت كه پروتئين توت، پروتئين گياهي است. علاوه بر اين، توت سفيد سرشار از آهن و ويتامين C است؛ پس كم خون‌ ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنكه قند طبيعي آن ضرر ندارد و به دليل داشتن فيبر، ملين خوبي براي دستگاه گوارش به حساب مي ‌آيد.

كشمش

كشمش سرشار از آهن، پتاسيم، كلسيم و ويتامين ‌هاي گروه B است؛ از طرفي كشمش خواص آنتي اكسيداني دارد و از تخريب سلولي جلوگيري مي‌ كند.

خوردن كشمش شما را از پوكي استخوان در امان نگه مي دارد. خوردن كشمش استرس‌ هاي‌ شما را كم مي ‌كند و براي فعاليت ‌هاي روزانه ‌ به شما انرژي مي ‌دهد.

هر چند چاي ممكن است فرايند جذب آهن را كاهش دهد اما مطمئناً مصرف كشمش با چاي خيلي بهتر از مصرف قند است.

سويا

دانه سويا به دليل كاربرد هاي بسيار و خاصيت خوراكي ‌آن بسيار معروف است.

سويا سرشار از كلسيم است و علاوه بر آن، به جذب اين ماده حياتي در بدن هم كمك مي‌ كند. آجيل سويا، بدن شما را در برابر عفونت ‌ها مقاوم مي ‌كند و يك خوراكي مقرون به صرفه به شمار مي ‌رود.

علاوه بر آن، سويا حاوي پروتئين، ايزوفلاون و فيبر است كه همه اين مواد براي سلامتي مفيد هستند. پروتئين درون سويا فوايد زيادي براي بيماري هاي قلبي، كاهش آثار يائسگي، لاغري و كاهش وزن، ورم مفاصل، بهبود عملكرد مغز و بهبود انرژي و توان در ورزش دارد. سويا خطر سرطان سينه در زنان و سرطان پروستات در مردان را كاهش مي دهد.

كنجد

كنجد سرشار از زينك است و شما با خوردن آن از مصرف قرص‌ هاي اين ماده بي نياز مي ‌شويد.

پيشنهاد مي‌ كنيم مخلوط كنجد و شاهدانه را حتما امتحان كنيد. ضمن آنكه مي‌ توانيد ارده (كنجد نرم و ساييده) به همراه عسل را به عنوان يك وعده ي مقوي و خوشمزه به برنامه غذايي خودتان اضافه كنيد.

روغن كنجد منبع ويتامين E است. ويتامين E يك آنتي اكسيدان و با پايين آوردن سطح كلسترول خون در ارتباط است. روغن كنجد همچنين حاوي منيزيم، مس، كلسيم، آهن، روي و ويتامين 6B است.

مس به آرتريت روماتوئيد و منيزيم به سلامت تنفسي و عروقي و كلسيم براي پيشگيري از سرطان كولون، پوكي استخوان، ميگرن و PMS كمك مي كند و روي، براي سلامتي استخوان مفيد است.

برنجك‌

برنجك خانگي يك ميان وعده مناسب براي بچه‌ هايي است كه در سن رشد قرار دارند.

براي درست كردنش كافي است چند پيمانه برنج را به مدت چند ساعت خيس كنيد. بعد از خشك شدن به ‌طور كامل، در يك تابه روغن كنجد يا ذرت بريزيد و آن را كمي تفت بدهيد تا پف كند. دانه ‌هاي برنجك به همراه گردو مي ‌تواند تركيب خوشمزه و مفيدي باشد.

پاپ-كورن

پاپ كورن

ذرت بوداده يا پاپ كورن جزء خوردني ‌هاي سالم است و منبع طبيعي تركيبات فنوليك، آنتي اكسيدان ‌ها، فيبر ها و مواد معدني است كه آثار مثبتي روي بدن دارند.

  • پاپ كورن حاوي فيبر زيادي است كه قند خون را تنظيم مي كند.
  • يكي ديگر از مزاياي پاپ كورن اين است كه حاوي مقدار زيادي فيبر است؛ زيرا جزء غلات كامل به حساب مي ‌آيد و همانطور كه مي‌ دانيد فيبر براي دستگاه گوارش شما خيلي مفيد است.
  • اگر در تهيه پاپ كورن به آن قند اضافه نشود، مي ‌تواند يك ماده‌ ي غذايي سالم براي افرادي باشد كه از ديابت رنج مي ‌برند و لازم است كه قند خون شان را كنترل كنند.

در واقع، باز هم پاي فيبر هاي موجود در ذرت در ميان است. اين فيبر ها در روند سوخت و ساز بدن دخالت كرده و به تنظيم ميزان قند خون و انسولين كمك مي‌ كنند.

  • ويتامين E موجود در پاپ كورن نقش مهمي در زيبايي پوست دارد. اين مولكول هاي سالم آسيب‌ هاي اكسيداتي و ناشي از فعاليت آنتي اكسيدان ها را خنثي مي‌ كنند.
  • دانه ‌هاي مغذي و پف كرده‌ ي ذرت بو داده، جزء مواد غذايي تنظيم كننده‌ ي كلسترول خون محسوب مي ‌شوند. فيبر هاي غذايي طبيعي موجود در آن باعث تميزي رگ‌ ها و شريان ‌ها مي شود و مازاد چربي موجود در آن ‌ها را كاهش مي‌ دهد.

مضرات-چيپس-و-پفك

تنقلات مضر براي بدن

تقريبا همه افراد به خصوص خانم ها خوردن چيپس و پفك را دوست دارند؛ بدون اينكه به مضرات آن فكر كنند!

مضرات پفك

مصرف نمك به منظور خوشمزه شدن چيپس و پفك به مقادير زياد، سبب آسيب به كليه ها، تغيير ذائقه افراد به شور خواري، تجمع آب در بدن و در نتيجه تورم بافت ها و افزايش فشار خون و سكته ي قلبي و سكته ي مغزي مي شود.

استفاده از روغن با ترانس بالا در تهيه چيپس و پفك منجر به چاقي و افزايش وزن، چربي خون و در نهايت بيماري هاي قلبي- عروقي مي شود.

مضرات چيپس

مصرف چيپس باعث بروز اختلالات رفتاري، اضطراب، تندخويي و آلرژي، بيماري هاي عفوني، سرطان، تحريك و قرمزي پوست و چشم ‌ها در كودكان مي ‌شود.

حقيقت امر اين است كه خوردن چيپس نه فقط موجب چاقي و بيماري‌ قلبي مي ‌شود بلكه مشكلات رشدي را براي جنين، بيش فعالي را در كودكان و سرطان را در بزرگسالان به همراه دارد.

بنابراين، اين بار كه به سينما مي رويد يا مي خواهيد خودتان را سرگرم كنيد، تنقلات سالم تر را انتخاب كنيد.


[ بازدید : 320 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]