بهترین مواد غذایی برای تقویت حافظه و تمرکز

چهارشنبه 27 اسفند 1399
11:33
مجله دلتا

توصیه می‌شود روزانه بیشتر از ۴۰۰ میلی گرم کافئین که معادل ۴ یا ۵ فنجان قهوه در روز است مصرف نکنید.

مواد غذایی برای تقویت حافظه

بسیاری از مواد غذایی حاوی ترکیبات سالمی همچون چربی‌های امگا-۳ است که به مقابله با زوال عقل کمک می‌کنند. برخی از آن‌ها هم ممکن است آنتی اکسیدان زیادی داشته باشد که باعث جریان پیدا کردن اکسیژن و خون به سمت مغز و در عین حال، کاهش التهاب شود. در ادامه با مطلب مواد غذایی برای تقویت حافظه همراه مجله دلتا باشید.

مواد غذایی برای تقویت حافظه

  • میوه‌های مانند توت

این میوه‌ها به دلیل وجود رنگدانه‌های ضد اکسایشی می‌توانند التهاب را کاهش دهد، از سلول‌های مغزی محافظت کنند و به برقراری ارتباط میان این سلول‌ها کمک کنند، امری که خطر بروز بیماری‌های تخریب‌گر اعصاب همچون زوال عقل را کاهش می‌دهد.
طبق تحقیقات بلوبری بیشترین خاصیت را دارد.

  • آجیل

انواع آجیل سرشار از ویتامین E است که از مغز در برابر تنش اکسیداتیو محافظت می‌کند. گردو به طور خاص برای حافظه، اضطراب و یادگیری مفید است. این ماده غذایی دارای مقادیر زیادی اسید چرب گیاهی با خاصیت ضد التهابی است.

  • ماهی‌های چرب

۶۰ درصد مغز انسان از چربی تشکیل شده به همین دلیل برای داشتن یک عملکرد مناسب به مقادیر زیادی چربی‌های سالم نیاز دارد.
ماهی‌هایی مانند سالمون و خال مخالی حاوی نوعی اسید چرب امگا-۳ است که در مقایسه با اسیدهایی از منابع گیاهی، بهتر جذب مغز می‌شود.

  • تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از یک ماده مغذی ضروری به نام کولین است که عصب‌ها و مغز به آن نیاز دار‌د. کولین در بدن تبدیل به یک انتقال دهنده عصبی می‌شود که نقش مهمی در عملکرد مغز از جمله حافظه و تمرکز ایفا می‌کند. بیشترین کولین تخم مرغ در زرده آن است.

  • سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مثل فولات، لوتئین و ویتامین E بوده که جلوی افت شناختی مغز را می‌گیرد.
برخی سبزیجات برگ دار عبارتند از: اسفناج، کلم کیل و کلم برگ.

مواد غذایی برای تقویت حافظه سبزیجات

  • قهوه

کافئین موجود در قهوه به بهبود تمرکز و خلق و خو، افزایش انرژی و پیشگیری از افت شناختی کمک می‌کند.
برای برخورداری از فواید قهوه بهتر است خامه، شیر یا شکر زیادی به آن اضافه نکنید چون باعث بالا رفتن کالری و قند قهوه می‌شود، امری که موجب افزایش التهاب می‌شود.

  • چای سبز

چای سبز اضطراب را کاهش می‌دهد و حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد.
بخشی از خواص چای سبز از کافئین موجود در آن نشات می‌گیرد اما این نوشیدنی حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام ال-تیانین هم هست که آرامش بخش است و تنش را کاهش می‌دهد.

  • پرتقال

ویتامین C موجود در پرتقال و دیگر میوه‌ها و سبزیجات مانند فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، کلم بروکسل و کلم بروکلی در بهبود خلق و خو و حافظه مؤثر است.

  • زردچوبه

کورکومین، ماده‌ای که این ادویه رنگ طلایی خود را از آن می‌گیرد، به مقابله با بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

  • شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ به بهبود حافظه، گردش خون در مغز و سطح اکسیژن در بدن کمک می‌کند. شکلات تلخ در بهبود افسردگی، اضطراب و ایجاد آرامش هم موثر است.

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

با مصرف کلم بروکلی سالم بمانید

چهارشنبه 27 اسفند 1399
11:19
مجله دلتا

پیشگیری از انواع سرطان، کمک به عملکرد دستگاه گوارش، کاهش کلسترول، سم‌زدایی بدن، افزایش جذب انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از خواص کلم بروکلی هستند.

خواص کلم بروکلی برای سلامتی

کلم بروکلی یکی از خوراکی‌های سرشار از ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات، پتاسیم، ویتامین A، منگنز، ویتامین B۶ و فسفر است. ترکیبات ارگانیک فوق‌العاده‌ای مانند ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در کلم بروکلی به روش‌های مختلف موجب سلامتی فرد می‌شوند. با خواص کلم بروکلی برای سلامتی همراه مجله دلتا باشید.

خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. خواص کلم بروکلی برای سلامتی عبارت‌اند از:

درمان سرطان

کمک به درمان و پیشگیری از برخی سرطان‌ها از خواص کلم بروکلی به‌شمار می‌آید. کلم بروکلی می‌تواند یک داروی طبیعی فوق‌العاده برای درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان پروستات و سرطان اندام‌های داخلی مانند سرطان ریه، سرطان روده بزرگ، کبد، کلیه و اندام‌های گوارشی باشد. کلم بروکلی در جلوگیری از سرطان سینه و رحم نقش پررنگی دارد، زیرا می‌تواند استروژن اضافی را از بدن خارج کند.

سم‌زدایی بدن

وجود ویتامین C، گوگرد و برخی اسیدهای آمینه از خواص کلم بروکلی است. کلم بروکلی در نابودی رادیکال‌های آزاد و سمومی مانند اسید اوریک از بدن و پاک‌سازی خون مؤثر است.

محافظت از پوست

کلم بروکلی با دارابودن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E (این ویتامین علاوه‌ بر احیای پوست موجب درخشندگی پوست و مو می‌شود)، ویتامین‌های A و K، اسیدهای چرب امگا ۳،‌ اسیدهای آمینه و فولات به درخشندگی، سلامت و شادابی پوست‌ کمک می‌کنند.

خواص کلم بروکلی

درمان اختلالات معده

دارا بودن مقدار زیاد فیبر از خواص کلم بروکلی محسوب می‌شود. ریشه‌ اغلب اختلالات معده در یبوست است. فیبر می‌تواند با جلوگیری از یبوست تقریبا همه‌ اختلالات معده را درمان کند. فیبر به حجم غذا می‌افزاید، موجب حفظ آب می‌شود و به حرکات روده‌ای کمک می‌کند. همچنین منیزیم و ویتامین‌های موجود در کلم بروکلی با کاهش التهابات به کاهش اسید معده، تسهیل گوارش، جذب مواد مغذی و تسکین معده کمک می‌کنند.

کمک به سلامت استخوان

کلم بروکلی با دارا بودن مقدار چشمگیر کلسیم (۴۷ میلی‌گرم کلسیم در هر ۱۰۰ گرم کلم بروکلی) و سایر مواد مغذی مانند منیزیم، روی و فسفر می‌تواند برای همه‌ افراد به‌خصوص کودکان، افراد مسن، زنان بادار و شیرده بسیار مفید باشد، زیرا این افراد بیشتر از دیگران در معرض پوکی استخوان، ضعف استخوان‌ها و دندان‌ها و کمبود کلسیم قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بهترین راه تامین کلسیم بدون لبنیات» ، مجله سلامتی را دنبال کنید.

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اندازه نرمال اکسیژن خون چقدر است؟

چهارشنبه 27 اسفند 1399
11:13
مجله دلتا

سطح اکسیژن خون مقداری است که نشان می‌دهد گلبول‌های قرمز چقدر اکسیژن را حمل می‌کنند.

اندازه نرمال اکسیژن خون

اکسیژن موجود در جریان خون در جایگزینی سلول‌های فرسوده، تامین انرژی لازم بدن، کمک به عملکرد سیستم ایمنی و موارد دیگر موثر است. پایین ‌بودن سطح اکسیژن خون نشان ‌دهنده وجود مشکلی در ریه‌ها یا سیستم گردش خون است. در این نوشتار با اندازه نرمال اکسیژن خون با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اندازه نرمال اکسیژن خون

اکسیژن مهم‌ترین ماده برای سلول‌هاست. تمام عملکردهای بدن به اکسیژن وابسته‌اند. کمبود اکسیژن خون موجب می‌شود نتوانیم فعالیت بدنی داشته باشیم و احساس خستگی کنیم. در تنفس، اکسیژن از طریق ریه‌ها به سلول‌ها می‌رسد و موجب می‌شود مغز کار کند و قلب بتپد؛ بنابراین، بی‌شک تنفس مهم‌ترین اولویت برای بدن است.

میزان نرمال اکسیژن خون در آزمایش برای ریه‌های سالم بین ۸۰ و ۱۰۰ میلی‌متر جیوه (mm Hg) است. اگر سطح اکسیژن خون را با دستگاه پالس اکسی‌متر اندازه‌گیری کنید، میزان نرمال اکسیژن خون معمولا رقمی بین ۹۵ و ۱۰۰ درصد است. البته این محدوده‌ها در بیماری‌های ریوی صدق نمی‌کند و پزشک تعیین می‌کند که برای شرایط و بیماری خاص شما چه محدوده‌ای طبیعی و نرمال است.

در افراد سیگاری، ممکن است رقم نمایش‌داده‌شده در دستگاه پالس اکسی‌متر به ‌اشتباه بالا باشد، زیرا سیگارکشیدن موجب تجمع مونوکسیدکربن در خون می‌شود و دستگاه پالس اکسی‌متر نمی‌تواند تفاوت میان مونوکسیدکربن و اکسیژن را تشخیص دهد. اگر سیگاری هستید و باید سطح اکسیژن خون خود را بدانید، آزمایش ABG تنها راه تشخیص درست سطح اکسیژن خون شماست.

پایین بودن سطح اکسیژن خون از حد نرمال

وقتی سطح اکسیژن خون از محدوده طبیعی خارج شود، ممکن است که علائم زیر را مشاهده کنید:

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • درد قفسه ‌سینه
  • ضربان تند قلب
  • گیجی

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

توصیه تغذیه‌ای برای ‌سلامت زنان

چهارشنبه 27 اسفند 1399
11:05
مجله دلتا

پزشکان توصیه‌ می‌کنند برای اجتناب از کمبود کلسیم محصولات لبنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. خوردن تخم‌ مرغ، کشک، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی به شدت توصیه می‌شود.

تغذیه ‌ای برای ‌سلامت زنان

با افزایش سن تراکم استخوان‌ها کاهش یافته و این امر باعث بروز مشکلاتی مانند سختی در راه رفتن، شکنندگی، ورم، درد مفاصل و دیگر مشکلات مفصل و استخوانی می‌شود در زنان به ویژه پس از ۴۰ سالگی، شرایط بدن تغییرات زیادی می‌کند و مشکلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش می‌یابد و از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد. با مطلب تغذیه ‌ای برای ‌سلامت زنان همراه مجله دلتا باشید.

تغذیه ‌ای برای ‌سلامت زنان

  • نوشیدن آب کافی

کاهش سطح هورمون استروژن یکی از علل اصلی یائسگی است که علائم بسیاری از جمله خشکی پوست را به همراه دارد. به همین علت باید روزانه حدودا هشت لیوان آب بنوشید تا رطوبت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

  • دریافت میزان کافی کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای سلامت استخوان‌ها است. بعد از ۴۰ سالگی، تراکم استخوان‌ها به دلیل تغییرات هورمونی کاهش می‌یابد. پزشکان توصیه‌ می‌کنند برای اجتناب از این مشکل محصولات لبنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. خوردن تخم‌ مرغ، کشک، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی به شدت توصیه می‌شود.

تغذیه ‌ای برای ‌سلامت زنان کلسیم

  • ضرورت دریافت ویتامین D

ویتامین D برای بدن ضروری است و کمک می‌کند تا کلسیم لازم را جذب کند. اگر چه همه می‌دانیم می‌توان ویتامین D را از طریق نور خورشید جذب کرد اما خوردن ماهی تن، تخم مرغ و گوشت نیز برای دریافت ویتامین D لازم است.

  • مصرف مقادیر کافی میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات همیشه برای سلامت مفید است. از آن‌جایی که متابولیسم بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد برای جلوگیری از افزایش وزن باید غذاهایی با کالری کمتر و فیبر بیشتر مصرف کنید.

  • گنجاندن آهن کافی در رژیم غذایی

اکثر زنان از مشکل کمبود آهن رنج می‌برند و زنان بالای ۴۰ سال به احتمال بیشتری با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. بهتر است غذاهای سرشار از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا از هر گونه مشکل ناشی از فقر آهن در امان بمانند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «درمان سرگیجه فقط در ۵ دقیقه» ، مجله سلامتی را دنبال کنید.

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی

دوشنبه 25 اسفند 1399
11:53
مجله دلتا

با انتخاب رنگ اتاق پذیرایی می‌توانید آن را کوچک یا بزرگ، مدرن یا کلاسیک و پر زرق و برق جلوه دهید؛ پس انتخاب رنگ مناسب پذیرایی بسیار حائز اهمیت است.

رنگ مناسب پذیرایی

هر خانه‌ای شامل فضاها و اتاق‌های متنوعی می‌شود که یکی از آن‌ها اتاق پذیرایی است. این اتاق فضایی رسمی برای پذیرایی از مهمان‌ها است، به همین خاطر دکوراسیون و چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در دکوراسیون داخلی آن باید به عوامل مختلفی توجه شود که یکی از این موارد، رنگ سالن پذیرایی است، زیرا رنگ‌ها جز اصلی‌ترین و اولین عواملی هستند که در نگاه اول مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی رنگ مناسب برای پذیرایی پرداخته می‌شود.

با رنگ سبز آبی اتاق پذیرایی را خاص کنید.

همانطور که از اسم این رنگ مشخص است از ترکیب رنگی سبز و آبی ساخته شده است. این رنگ از جمله رنگ‌های خاص است که کمترین کسی ممکن است آن را انتخاب نکند. سبز آبی، تناژهای متنوعی از تیره تا روشن دارد که مورد سلیقه هر فردی است و می‌تواند خود را در رنگ آمیزی سالن پذیرایی جا بدهد. این رنگ قابلیت این را دارد که انتخابی برای نقطه کانونی اتاق پذیرایی باشد و دیوار را شاخص و متمایز از دیگر فضاها کند.

پذیرایی را با رنگ آجری به محیطی دنج تبدیل کنید.

رنگ آجری، رنگ مورد علاقه افرادی است که سبک سنتی را می‌پسندند و به دنبال محیطی دنج و صمیمی هستند. پس اگر به دنبال ایجاد محیطی گرم هستید بهترین رنگ برای دیوار خانه، رنگ آجری است. سعی کنید در کنار استفاده از این رنگ سادگی را فراموش نکنید و از رنگ سفید استفاده کنید.

رنگ مناسب پذیرایی

با سبز زیتونی پذیرایی خارق العاده طراحی کنید.

احتمالا با خود بگویید: سبز زیتونی؟! برای اتاق پذیرایی؟!

بله، درست است. سبز زیتونی برای اتاق پذیرایی انتخابی حیرت آور است که همه را به وجد می‌آورد. این رنگ شاید به تنهایی نمای جالب و جذابی به فضا و دیوار ندهد اما اگر در کنار آن از ترکیب رنگ‌های درست و اصولی استفاده شود، شک نکنید که دکوراسیون داخلی خیره کننده‌ای را طراحی کرده‌اید. پیشنهاد ما این است که اگر رنگ دیوار سالن پذیرایی را سبز زیتونی کردید، رنگ پرده پذیرایی را بنفش کنید!

رنگ دیوار پذیرایی را استخوانی کنید.

می‌توان گفت بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک، رنگ استخوانی و رنگ‌های روشن است. این رنگ شیک به راحتی در کنار تمامی رنگ‌ها قرار می‌گیرد و دکوراسیونی جذاب ایجاد می‌کند. فرقی نمی‌کند به دنبال مبلمانی تیره بروید یا روشن، اگر رنگ پذیرایی، استخوانی است به راحتی با مبلمان ست می‌شود.

ترکیب رنگ نارنجی و سفید را فراموش نکنید.

معمولا برخی به دنبال رنگ‌های شاد برای پذیرایی هستند که رنگ نارنجی یکی از این رنگ‌ها است. نارنجی، علاوه بر اینکه رنگ مناسب برای پذیرایی است در عین حال شادی و نشاط را در فضا ایجاد می‌کند. برخی به رنگ نارنجی علاقه مند هستند اما نمی‌خواهند این هیجان و شادی زیادی باشد، پس بهتر است از ترکیب رنگ نارنجی با سفید استفاده شود تا سفید، شادی رنگ نارنجی را کنترل کند و در ذوق آدم نزند!

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب انتخابپرده مناسب اتاق خواب سر بزنید.



[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

دوشنبه 25 اسفند 1399
11:40
مجله دلتا

یکی از گزینه‌ها برای انتخاب پرده اتاق‌خواب ایجاد هارمونی آن با سایر المان‌های اتاق می‌باشد که از جمله آن می‌توان به روتختی اشاره کرد.
پرده اتاق خواب در دکوراسیون

پرده‌ها نقش تاثیرگذاری بر زیبایی فضا دارند. چه در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند، چه در اتاق نشیمن و قسمت های دیگر خانه، می توانند تاثیری شگفت‌انگیز بر فضا داشته باشند.اتاق خواب هم مانند هر قسمت دیگری از خانه بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد و قوانینی که رعایت آن‌ها الزامی است. هنگام انتخاب پرده باید این قوانین را دانست و آن‌ها را به کار برد. اگر به فکر انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب خود هستید، با مجله دلتا همراه باشید.

کارایی پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که از پرده اتاق خواب چه انتظاراتی دارید؟ نوع استفاده شما از پرده اتاق خواب، شکل ظاهری آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال آیا می‌خواهید پرده اتاق کاملا جلوی ورود نور خورشید به اتاق را بگیرد یا اینکه می‌خواهید فقط شدت نور خورشید را کاهش دهد، که در این صورت باید از پرده‌های ضخیم و بزرگ استفاده کنید و پرده‌های حریری یا ابریشمی برای این کار مناسب نخواهند بود. شاید هم در نظر دارید که پرده اتاق شما فقط کارایی دکوری داشته باشد.

چوب پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

ابتدا باید در نظر بگیرید که چه مقدار فضا در بالای پنجره موجود است. نوع چوب پرده بستگی به مقدار این فضا دارد و بر روی شکل پرده شما اثر می‌گذارد. برای مثال اگر کمتر از ۱۰ سانتی‌متر فضا در بالای پنجره اتاق خواب شما موجود باشد، نمی‌توانید از چوب پرده‌های ضخیم و مجلل استفاده کنید.البته راه‌حل‌های زیادی برای استفاده از چوب پرده برای فضاهای کوچک میان پنجره تا سقف وجود دارد، در چنین مواقعی می توانید چوب پرده را به سقف متصل کنید.پرده اتاق خواب در دکوراسیون

شکل و سبک پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

همیشه ابتدا کلیت سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را در نظر بگیرید و بعد به دنبال پرده مناسب اتاق خواب باشید. برای مثال اگر اتاق شما دکوراسیونی سنتی دارد و وسیله‌های شما آنتیک و کلاسیک هستند و از مبلمان بیشتر خوشتان می‌آید، می‌توانید از پرده‌های والان‌دار و سنتی مجلل برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید.

انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به بودجه شما

در آخر، یکی از مهم‌ترین عواملی که بر شکل و سبک پرده اتاق خواب شما تاثیر می‌گذارد، بودجه‌ای است که برای خرید پرده اتاق خواب کنار گذاشته‌اید. دوختن پارچه و دوختن پرده همیشه ارزان‌تر از خرید یک ست پرده آماده تمام می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید یک پرده را بدوزید، می‌توانید مدل و کاربرد آن را هماهنگ با سلیقه و هدفی که در سر دارید قرار دهید. همچنین، در بازار مدل‌های خاص و منحصر به فرد و متنوعی از انواع پرده‌های سنتی و مدرن آماده وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، پرده‌ای متناسب با بودجه، کاربرد، و شکل و سبک مورد نظر خود را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب نظم‌دهی به چیدمان اتاق خواب سر بزنید.


[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نظم دهی به چیدمان اتاق خواب

دوشنبه 25 اسفند 1399
11:19
مجله دلتا

زمان آن رسیده که نظم‌دهی به اتاق خواب را شروع کنید و از تمام فضا به بهترین نحو استفاده کنید. داشتن نظم یا مدیریت وسایل در اتاق خواب باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

چیدمان اتاق خواب

داشتن فضای کم در اتاق خواب و آشفته بودن همه وسایل مخصوصا در خانه‌های کوچک غیر از اینکه دسترسی به وسایل را برای ما سخت می‌کند، داشتن یک خواب راحت را نیز غیر ممکن می‌سازد. همان‌طور که می‌دانیم برای داشتن نظم، حتما فضای زیاد و بزرگ نیاز نیست، می‌توان با ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین کارها اتاق را منظم کرد. در این نوشتار از مجله دلتا راهکارهایی برای نظم دهی به چیدمان اتاق خواب ارائه می‌کنیم.

تخت خواب

اولین قدم در نظم دهی به چیدمان اتاق خواب استفاده از فضاهای داخل تخت‌خواب است. کمدها و کشوهایی که در تخت‌خواب تعبیه شده، امکان این را فراهم خواهد کرد که بسیاری از وســـایل اضــافی را داخل آن قراردهیم. به عنوان مثال کفش‌هایی که استفـــاده کمتری دارد و نمی‌خواهیم داخل جاکفشی قرار بگیرد. سعی کنید همه کفش‌ها را بسته بندی کرده و یا در داخل باکس‌هایی قرار دهید و سپس درون کشوهای تخت خواب بچینید. همچنین می‌توان روتختی و بالشت‌های اضافی را در درون کشوها قرار داد. کتــاب‌ها و جـزوات و مجلاتی که شب‌ها مطالعه می‌کنید را نیز می‌توان داخل کمدهای تخت خواب قرار داد.

کمد

اگــر کمدهایی که تهیه می‌کنید دارای کشوهای زیاد و عمیق باشد، می‌توان بسیاری از لباس‌هایی که نیاز به تـاشدن دارد را درون طبقـات آن قرار داد. سایر لباس‌هایی را که نیاز به آویزان شدن دارد می‌توان جداگانه در قسمت دیگر کمد آویزان کرد، اگر درب کمدها به صورت ریلی ساخته شده باشد، جای کم‌تری را می‌گیرد. از کشوهای پایین کمـد نیز می‌توان برای قرار دادن حـــوله و سایر لوازم استفاده کرد. این کارها باعث می‌شود هیچ وسیله اضافی روی زمین نماند و از بهم ریختگی اتاق خــواب جلوگیری کند.

چیدمان اتاق خواب

دراور

دراورها یکی از وسایلی است که در مجموعه سرویس خواب وجود دارد و بسیار کاربردی است. دراور یکی از فضاهایی است که می‌تواند حجـــــم بسیاری از لوازم و وسایل را در خود جا داده و باعث نظم‌دهی اتاق خواب گردد.

پاتختی

پاتختی‌ها در حالی که به ظاهر کوچــک هستند ولی علاوه بر زیبایی اتاق خواب در بسیاری از مواقع فضاهای نابی را درخود دارند که وسایل دم دستی کوچک و همچنین موردنیاز را می‌توان داخل آن‌ها قرارداد. دسترسی به آن‌ها ساده بوده و در عین حال زیبا و جادار هستند.

میزآرایش

شما می‌توانید قــاب عکس‌های خانوادگی خود را از داخل آلبوم درآورده و در قاب‌های زیبا روی میز آرایش بگذارید و همچنین لوازم آرایش خود، عطرها، ادکلن‌ها و انواع کرم‌هایی که استفاده می‌کنید را با دقت روی آن چیده و از ریختن آن‌ها درون کشوها خودداری کنید تا علاوه بر نظم‌دهی، دسترسی شما به آن‌ها آسان بوده و جلوه اتاق زیبا گردد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا سر بزنید.



[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ست کردن رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

دوشنبه 25 اسفند 1399
10:36
مجله دلتا

اگر اتاق نشیمن و پذیرایی کرمی رنگ دارید، اما نمی‌دانید که چه رنگ‌هایی را در کنار آن ست کنید، پس ادامه‌ مطلب را از دست ندهید.

ترکیب رنگ کرم دکوراسیون

کرم همیشه به عنوان یکی از بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه شناخته می‌شود، زیرا پس زمینه‌ای گرم به فضا می‌بخشد. در طراحی فضای داخلی، کرم، رنگی همه کاره محسوب می‌شود، اما اگر به درستی با دیگر رنگ‌ها ترکیب نشود، خاصیت خود را به کلی از دست می‌دهد. در این نوشتار از مجله دلتا به مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی پرداخته می‌شود.

رنگ کرم با سفید

سفید به عنوان مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود، این ترکیب رنگی برای اتاق خواب و فضای نشیمن فوق‌العاده عالی است. فقط با قرار دادن چندین لوازم جانبی در این دو فضا و ایجاد الگوهایی از ترکیب این دو رنگ (منظور طرح روی بالش‌ها یا رو تختی)، می‌توانید فضایی زیبا و آرامش‌بخش فراهم کنید. استفاده از انواع تن‌های رنگی سفید، می‌تواند به رنگ کرم حالتی از لوکس بودن و تمیزی ببخشد.

رنگ کرم با طلایی

گاهی اوقات ترکیب رنگ کرم با طلایی، ظاهر فضا را پر جنب‌وجوش نشان می‌دهد. این ست رنگی همان چیزی است که به فضاهایی مانند پذیرایی، حالتی لوکس و مجلل می‎‌بخشد. یک لوستر شیک طلایی که در هنگام روشن شدن، نور زرد را در فضا می‌پراکند، در کنار دیوارهای کرمی و یک فرش زیبا با تن رنگی کرم و یا قهوه‌ای روشن، فضایی جادویی را به حمام خانه شما می‌بخشد.

رنگ کرم با صورتی

رنگ کرم می‌تواند به فضای اتاق خواب اضافه شود و در ترکیب با رنگ صورتی، فضایی دخترانه ایجاد کند. صورتی می‌تواند به عنوان مکمل رنگ کرم انتخاب شود که برای ایجاد فضایی دوستانه، لطیف و ظریف در اتاق خواب، فوق‌العاده عالی است. همچنین می‌توانید از تناژهای دیگر رنگ صورتی مانند بنفش روشن یا یاسی رنگ نیز استفاده کنید.

 ترکیب رنگ کرم دکوراسیون

رنگ کرم با طوسی

طوسی یا خاکستری با کرم باعث آرامش بیشتر می‌شود. ماهیت سرد خاکستری با ماهیت گرم رنگ کرم، می‌تواند تضاد زیادی را ایجاد کند. در یک اتاق خواب با سبک دکوراسیون مینیمالیستی که هدف ایجاد آرامش بیشتر در افراد است، طوسی را با کرم ست کنید. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن نیز می‌توانید از رنگ خاکستری برای کابینت‌ها و از کرم برای پیشخوان استفاده کنید.

رنگ کرم با سورمه‌ای

یکی از بهترین رنگ‌های مکمل برای رنگ کرم، سورمه‌ای است. ترکیب این دو در اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و حتی آشپزخانه می‌تواند به ایجاد ظاهری زیبا، مدرن و لوکس کمک شایانی کند. درواقع، سرمه‌ای وقار و زیبایی خاصی به دکوراسیون می‌بخشد و نشان‌دهنده این موضوع است که فضا تا چه اندازه از جسارت رنگی برخوردار است. در ترکیب رنگ کرم و سورمه‌ای می‌توانید از هر کدام برای پس‌زمینه (دیوار) استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون نشیمن مربع شکل سر بزنید.

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مهیج‌ترین و زیباترین مسیر سفر در جهان

شنبه 23 اسفند 1399
16:20
مجله دلتا

در گذشته جاده، بخش لاینفک سفر بود اما اکنون با وجود وسایل مدرن، گردشگران سفر در جاده‌ها را با انگیزه انتخاب می‌کنند و تا رسیدن به مقصد از تمام مناظر و زیبایی‌های مسیر لذت می‌برند. در این میان جاده‌های بی‌نظیری در جهان ساخته شده که سفر و رانندگی در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. این جاده‌ها یک سفر رویایی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

جاده اقیانوسی نروژ

جاده اقیانوسی نروژ یکی از زیباترین و در عین حال مهیج‌ترین مسیرهای گردشگری جهان است. این جاده نفس‌گیر شما را از میان چشم‌اندازهای سرسبز ساحلی و بوته‌زارها به میان صخره‌ها می‌برد. مکان بکری که می‌توان غروب خورشید در افق را به تماشا نشست. این مسیر گردشگری ملی که عنوان زیباترین مسیر اتومبیل‌رانی دنیا را به خود اختصاص داده، به عنوان برترین سازه قرن در نروژ انتخاب شد. با مجله دلتا همراه باشید تا با یکی از مهیج‌ترین مسیرهای گردشگری جهان بیشتر آشنا شویم.
جاده اقیانوسی نروژ یکی از بهترین مسیرهای گردشگری

جاده اقیانوس اطلس

این جاده، جاده‌ای مارپیچ است که مجموعه‌ای از جزایر نروژ را به هم متصل می‌کند. این جاده پر پیچ و خم و زیبا که گویی زمین و آسمان و دریا را به هم پیوند زده است، ۸.۲ کیلومتر طول دارد.
تاریخچه ساخت جاده اقیانوسی نروژ

تاریخچه ساخت پل

در اوایل قرن بیستم این مسیر برای اولین بار به عنوان مسیر ریلی خط راه آهن پیشنهاد شده بود، اما این پروژه مورد توجه قرار نگرفت و رها شد. تا این که به دنبال یک برنامه‌ریزی جدی در دهه ۷۰ این پروژه به عنوان یک مسیر جاده‌ای مورد توجه قرار گرفت و ساخت و ساز آن در اول اوت ۱۹۸۳ آغاز شده و در جولای ۱۹۸۹ جاده اقیانوسی نروژ افتتاح شد.
جاذبه های مسیر جاده اقیانوسی نروژ

جاذبه های مسیر

جاده اقیانوسی نروژ به عنوان یک سایت میراث فرهنگی محفوظ و به عنوان یک مسیر گردشگری ملی طبقه بندی شده است. این جاده سایت محبوب آگهی‌های تبلیغاتی خودرو و بهترین مسیر سفر در جهان است. این جاده نقطه عطفی است که شمال و جنوب نروژ و روستاهای این مسیر را به هم وصل می‌کند.
در طول این مسیر هشت پل و چهار مکان برای استراحت و تماشای مناظر در نظر گرفته شده است، همچنین در طول این مسیر که یکی از ۱۸ مسیر گردشگری نروژ است، چندین سایت گردشگری، مانند ناهار خوری، ماهیگیری و تفریحات غواصی تأسیس شده است.
جاده اقیانوسی نروژ کجاست
این جاده با قوس‌ها و شیب‌های تند، شیفتگان رانندگی را به هیجان می‌آورد، وقتی پیچ‌ و‌ خم این مسیر با کوبش امواج دریا و چشم‌اندازهای بی‌نظیر همراه می‌شود، مسیر بی‌همتایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد که بسیار تماشایی است. مسیری زیبا و مهیج که دوچرخه‌سواران و موتورسیکلت سوارها را نیز مجذوب خود کرده و سفری به یادماندنی را در خاطره‌ها حک می‌کند.

با


[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟

شنبه 23 اسفند 1399
16:08
مجله دلتا

تعطیلات نوروزی یکی از بهترین زمان‌های سفر برای کسانی است که در طول سال فرصت زیادی برای سفر بخصوص سفرهای بیشتر از یک هفته ندارند یا می‌خواهند سفری خانوادگی داشته باشند که معمولا هماهنگ شدن اعضای خانواده در طول سال کمی سخت است.

بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در ایام نوروز و شروع سال نو سفر می‌کنید و علاقه‌مندید بدانید بهترین مقاصد برای سفر در نوروز در داخل ایران چه شهرهایی است، با مجله دلتا همراه باشید.

در ایام نوروز به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟

قبل از برنامه ریزی برای سفر در تعطیلات نوروز اول باید مشخص کنید که کدام نوع سفر برای شما جذاب تر است؟ اینکه به مکان‌های معروف توریستی ایران سفر کنید یا علاقه دارید مناطق بکر و کمتر شناخته شده ایران را ببینید و یا دیدن طبیعت زیبای ایران برای شما اولویت دارد؟ اینکه با خانواده سفر می‌کنید یا تنها و یا با دوستانتان؟ با توجه به این نکات، می‌توانید یکی از مقاصد پیشنهادی مجله دلتا برای سفر در تعطیلات سال نو و فصل بهار را انتخاب کنید.

ایلام

بهار بهترین زمان برای دیدن طبیعت زیبای ایلام است که در غرب ایران قرار دارد و به عروس زاگرس معروف است. دامنه‌های زاگرس پر از جنگل‌های بلوط است. سفر به ایلام یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز برای علاقمندان به طبیعت‌گردی است. از معروف‌ترین تنگه‌‌‌های ایلام می‌توان به تنگه رازیانه، تنگه زینگان و تنگه بهرام چوبین اشاره کرد.

ایلام یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

مریوان، صنایع دستی ثبت شده جهانی

مریوان در استان کردستان یکی دیگر از شهرهای کمتر شناخته شده ایران است که سفر به آن در نوروز و فصل بهار توصیه می‌شود. مریوان در کنار دریاچه زریوار قرار دارد که بزرگترین دریاچه خودجوش طبیعی جهان است. یکی از صنایع دستی مریوان یعنی گیوه بافی به ثبت جهانی یونسکو رسیده است و دیدن بازارچه مرزی آن هم می‌تواند برای کسانی که قصد خرید دارند، جذاب باشد.

مریوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

شیراز، شهر گل و بلبل

کمتر کسی است که سفر به شیراز در لیست مقاصد پیشنهادی سفرش نباشد، شهری که در تمامی فصول سال یکی از بهترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید اما اوج زیبایی آن در فصل بهار است.

شیراز یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

اصفهان، نصف جهان

اصفهان بخاطر موقعیت جغرافیایی اش یکی از شهرهایی است که همیشه جزو لیست انتخابی همه مسافران از همه نقاط ایران است و بعد از مشهد دومین شهر گردش‌پذیر ایران است. جایی که می‌توانید از میدان نقش جهان دیدن کنید و تنوع زیادی از هنر و معماری را در یک نقطه ببینید.

اصفهان یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

یزد، دومین شهر تاریخی جهان

اگر دنبال شهری آرام و به دور از هیاهو هستید و می‌خواهید در حال و هوای گذشته سیر کنید، مقصد شما می‌تواند شهر قنات و قنوت‌ها یعنی یزد باشد. یزد بعد از شهر ونیز ایتالیا، دومین شهر تاریخی جهان است و به شهر خشتی معروف است. شهری که می‌توانید ساعت‌ها در بافت قدیمی‌اش قدم بزنید.

یزد یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز

طبس، ترکیب عجیبی از تاریخ و طبیعت

ممکن است شما هم با شنیدن اسم طبس به یاد طوفان تاریخی طبس بیفتید. اما می‌توانید تجربه‌های متفاوتی را در این شهر و روستاهای اطرافش که یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز است، داشته باشید مثل بازدید از باغ گلشن، مزارع برنج در روستای ازمیغان، کویر بکر حلوان، شکاف زمین شناختی کال جنی، تجربه زندگی بومی در روستای اصفهک و یا دیدن چشمه مرتضی علی که در انتهای مسیرش یک جاذبه تاریخی قرار دارد.

طبس یکی از بهترین مقاصد برای سفر در نوروز



[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]