اينستاگرام شما را پولدار مي كند!
اينستاگرام را دست كم نگيريد! اصلا فضاي مجازي را دست كم نگيريد!
مشخص است كه اين نوع كسب و كار نميتواند يك طرح تجاري ماندگار براي شركتهاي متوسط باشد. اما آيا امكان كسب درآمد با اينستاگرام وجود دارد، حتي وقتي كه كسب و كار خانگي و كوچكي داريد؟
به گزارش مجله پيام دلتا، اينستاگرام ثابت كرده است كه قدرت خارقالعادهاي در فروش برندهاي بزرگ صاحب پلتفرم دارد. در اين شبكه اجتماعي، پتانسيل جذب هزاران يا حتي ميليونها كاربر به محتوايي كه شما ارائه ميكنيد، وجود دارد.
راهكارهاي كسب درآمد در اينستاگرام
در حال حاضر، 500 ميليون كاربر به طور مرتب از اينستاگرام استفاده ميكنند. اما سوال اينجا است كه چگونه ميتوانيم توجه مخاطبان مجازي را جلب كنيم؟
درواقع، اينستاگرام، بخش مهم استراتژي بازاريابي محتواي هوشمند براي هر كسب و كار بزرگ يا كوچك است كه كار خود را با اشتراكگذاري عكس آغاز كرده است.
اما پس از مدتي قابليتهاي خود را توسعه و به كاربران امكان به اشتراك گذاشتن ويدئوهاي 15 ثانيهاي را نيز داد. همين خصوصيت به كاربر كمك ميكند تا كسب و كار خود را رونق ببخشد و از طريق اين شبكههاي مجازي و اجتماعي درآمدزايي داشته باشد.
از كجا شروع كنيم؟
تعداد فالوئرهاي خود را افزايش دهيد
اين كار ضرورت بسياري دارد. فالوئرهاي شما در اينستاگرام در واقع مشتريهاي بالقوه هستند؛ بنابراين، ابتدا به دنبال راهي براي افزايش تعداد فالوئرهاي واقعي باشيد. منظور از «واقعي» افرادي هستند كه فعاليت دارند و پيجهاي غيرواقعي و بيهوده نيستند.
به طور منظم پست بگذاريد
پستهاي خيلي زياد يا خيلي كم نميتوانند طرفداران علاقمند به محتواي شما را پاي صفحه اينستاگرام نگه دارند. اگر تنها دوبار در هفته پست ميگذاريد، اين كار را هر هفته انجام دهيد. شايد شما براي رونق گرفتن كارتان بخواهيد چندين بار در روز پست بگذاريد.
از هشتگهاي خلاقانه و مناسب استفاده كنيد
از سرويسي شبيه TagsForLikes# استفاده كنيد تا در ساختن فهرستي از هشتگهاي معروف و مرتبط با موضوع پستهايتان به شما كمك كند. اگر از هشتگهاي مناسب استفاده نكنيد، فرصتي كه بتوانيد مشتريان بالقوه و ديگر افراد علاقمند را جذب پستهاي خود كنيد، از دست خواهيد داد.
فقط از هشتگ استفاده نكنيد
تگ كردن، روش هوشمندانه طبقهبندي تصاوير است اما از نوشتن توضيح طفره نرويد.
تصاوير خود گوياي مطالب هستند اما توضيحي كه شما مينويسيد، ميتواند به فهم بهتر موضوع و عميقتر شدن ارتباط با مشتريان كمك كند.
نشنال جئوگرافيك، حرفهاي اين كار است و از توضيحات خود براي كامل كردن داستان تصويري عنوانشده براي هر تصوير استفاده ميكند. با به كارگيري اين تاكتيك ميتوانيد طرفداران پستهاي خود را حفظ كنيد و آنها را براي پستهاي بعدي خود مشتاقتر نماييد.
صداي اينستاگرام خود را بيابيد
وبلاگنويسي كسب و كار، در واقع توسعه دادن صداي برند (brand voice) است.
در حال حاضر، در اين جهان جديد بصري بايد سبك اينستاگرام منحصر به فرد شركت خود را بيابيد.
برند آئودي (Audi) به دليل سبك تصويري متمايزش از جمله اين برندهاي منحصر به فرد است. البته تنها با افزودن يك لوگو مشكل حل نميشود، برند شما بايد با تركيب تصوير، رنگها، ارتباط موضوعي و مواردي از اين دست تعريف شود؛ پس ارزشش را دارد كه براي تهيه يك سبك اينستاگرامي مناسب سرمايهگذاري كنيد.
وضعيت لينكدهي را كنترل كنيد
پيش از هر كاري اين را هم بدانيد كه لينكها در اينستاگرام قابل كليك نيستند.
اما اگر پستهاي اينستاگرام را در توئيتر، فيسبوك يا تامبلر به اشتراك بگذاريد، ميتوانيد روي آنها كليك كنيد. لينكهاي شما بايد به گونهاي باشند كه به راحتي در حافظه كاربران اينستاگرام باقي بماند. به علاوه، صفحه مقصد نيز بايد براي نسخه موبايل طراحي شده باشد.
از ديگر مزيتهاي كوتاه و بهيادماندنيبودن لينكها اين است كه خودتان هم ميتوانيد به راحتي آن را روي عكس يا ويدئوي مورد نظر وارد كنيد.
ترفندهاي فروش محصول در اينستاگرام
افزايش تعداد فهرست ايميل
كار خود را با زياد كردن تعداد دريافتكنندههاي ايميلهاي گروهي آغاز كنيد. براي مخاطبان لينكهايي را ارسال كنيد كه در صفحه آنها حتما عكس يا ويدئويي كه در اينستاگرام به اشتراك گذاشتهايد نيز موجود است.
پيشفروش راه بيندازيد
با عكس يا ويدئو، تيزر تبليغاتي از محصول خود تهيه كنيد و در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد.
با اين ترفند، مشتري را وسوسه ميكنيد تا بداند چه محصولي را قرار است، معرفي كنيد. براي اينكه كمي هم اغراق كرده باشيد و كنجكاوي كاربر را بيشتر كنيد؛ براي محصول خود هشتگ بگذاريد.
ويدئوي تبليغاتي معرفي محصول
براي محصول خود ويدئوي تبليغاتي 15 ثانيهاي بسازيد. اين را در نظر داشته باشيد كه در اين 15 ثانيه بايد بهترين ويژگيهاي محصول خود را معرفي كنيد و URL كوتاهشده وبسايت خود را نيز اعلام نماييد.
اگر از طرف مشتريها ويدئويي داريد كه از محصولات شما سپاسگزاري ميكند، براي ضمانت بيشتر كيفيت محصول خود، آن را به صورت ويدئو در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد.
ايدههاي تبليغ و فروش كتاب
اگر نويسنده يا فقط فروشنده كتابهاي مختلف هستيد، شايد راهكارهاي زير به شما كمك كند تا مشتريهاي بيشتري براي خود پيدا كنيد.
نقد و بررسي نظرات
از بررسيها و نظرات منتقدان كه به كتاب مورد نظر 5 ستاره دادهاند، عكس بگيريد و به همراه بخشي از متن كتاب، با فالوئرها به اشتراك بگذاريد. اين كار به شما اجازه ميدهد تا از زبان ديگران از كتاب يا محصول خود تعريف كنيد.
اشتراكگذاري قسمتهاي جذاب نوشته
از نوشتههاي جالب و جذاب كتاب خودتان عكس بگيريد يا از نوشتههاي آن تصويرسازي كنيد و در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد. اين كار باعث تشويق بيشتر خواننده براي خريد كتاب شما ميشود.
استفاده از تكنيك پرسش ؟
سوالات تصويري از متن كتاب تهيه كنيد كه فقط در صورت مطالعه متن كتاب بتوان به آنها پاسخ داد. ميتوانيد براي كمك به كاربر، صفحهاي كه سوال را از آن بيرون كشيدهايد، ذكر كنيد تا موجب رضايت و خوشحالي كاربر شود.
مراقب قيمت خريد و فروش محصول خود باشيد
شما ميتوانيد براي جذب بيشتر مخاطب از فروشهاي ويژه و تخفيفهاي محصول خود عكس بگيريد و در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد.
به خوانندهاي فعال تبديل شويد
اگر نويسنده كتاب هستيد، بخشي از كتاب را خودتان بخوانيد و به صورت ويدئوي 15 ثانيهاي در اينستاگرام به اشتراگ بگذاريد.
[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]